JOM BACE STATUS SY YG TERKINI
YanaMuhd: Kaitan Wall Facebook Dengan Yahudi

Monday 6 February 2012

Kaitan Wall Facebook Dengan Yahudi

Assalammualaikum dan Salam satu dunia. Kat sini confirm semua orang ada facebook kan? Kat Malaysia saja, hampir separuh rakyat Malaysia ada facebook iaitu kini mencatatkan seramai 12,267,720 pemegang akaun facebook dan sekali gus menjadikan Malaysia negara ke-17 paling ramai yang menggunakan akaun facebook di dunia dan Malaysia di tangga ke-5 untuk negara Asia.



Dan apabila kita bercakap pasai Wall facebook, pastinya semua orang tau kan? Okay, Wall itu dalam bahasa inggeris dan dalam bahasa melayu wall itu bermaksud dinding. Siapa pengasas facebook? Pastinya Mark Zuckerberg.. Apa bangsa dia? Semestinya Yahudi. Nak tahu tak apa pentingnya dinding kepada orang Yahudi?



Kalau ampa semua nak tau, dinding adalah tempat di mana bangsa Yahudi ini meratap, menangis tentang dosa2 mereka, dan meluahkan harapan dan segala ketidakpuasan hati. Jadi, tidakkah sama perbuatan kita pada hari ini dengan bangsa Yahudi di mana ramai di kalangan kita yang suka meluahkan macam2 perasaan dekat wall facebook.



Jadi, mulai hari ini, marilah kita sama2 berhenti untuk jadikan wall facebook sebagai tempat untuk meluahkan segala perasaan kita tapi kita jadikan wall facebook sebagai tempat kita menyebarkan ilmu2 serta info yang berguna selain kita juga boleh gunakan wall facebook sebagai tempat untuk berdakwah.



hadith Rasulullah saw, yang berbunyi:

" من تشبه بقوم فهو منهم "

Yang ertinya: “Barang siapa yang menyerupai suatu kaum maka dia termasuk dari kaum itu”.

kredit : zwan sabri , iffahfakhira

renung2 kanlah dan selamat beramal ^^



Thank u for reading :D

3 comments:

Anis Samik said... [Reply Me!]

takot pulak baca entry ni.. hehe! insyaAllah cube utk x luah mcm2 kat wall.. =)

YanaMuhd said... [Reply Me!]

heehee smela mcm yana . .huh cbe wat yg terbaek :))

Jeepers Creepers said... [Reply Me!]

tak tahu pulak bila masa Fatwa Kebangsaan keluarkan fatwa wall FB tu sebagai wall yahudi kekekekekeke